امور ویزا و مهاجرت توسط وکیل رسمی عضو مارا سودابه حریری - شماره عضویت مارا: 1687507

تست های مورد نظر برای ویزای استرالیا

اگر مایل به دریافت ویزای استرالیا هستید باید بدانید برای همه ویزا های اقامت دائم استرالیا نیاز است که متقاضی و همراهان معاینات پزشکی و امنیتی و برای ویزای موقت علاوه بر این دو، انگشت نگاری نیز انجام دهند .
از آنجایی که استرالیا بیمه و خدمات درمانی مناسبی را ارایه می دهد لازم است متقاضیان سلامت خود را حتما قبل از ورود به خاک استرالیا اثبات کنند .
اولین قدم برای  انجام معاینات پزشکی این است که پس از ثبت ویزا و درخواست اداره مهاجرت استرالیا ابتدا نوبت خود را در مراکز تعیین شده بصورت حضوری یا تلفنی رزرو کنید. متقاضی و همراهان باید پاسپورت و شماره درخواست  یا همان هپ ایدی را همراه داشته باشند.در این مراکز پزشکی، به صورت کلی، عکسبرداری از قفسه سینه جهت بررسی بیماری ریوی و آزمایش خون و ادرار جهت تشخیص و بررسی بیماریهای مختلف انجام میگردد و در نهایت بسته به شرایط متقاضی ممکن است آزمایشهای تخصصی تری درخواست گردد.
معاینات امنیتی نیز همان سوپیشینه  است که باید قبل از ثبت ویزا در اداره مهاجرت استرالیا، برای متقاضی و همراهان  از تمام کشورهایی که بعد از سن 16 سالگی بیشتر از 12 ماه در آن کشور اقامت داشته اند استعلام شود . در واقع این گواهی نشان دهنده وضعیت کیفری متقاضیان است. برای درخواست سوپیشینه ایران باید به دفتر پلیس +10 مراجعه و یا به صورت آنلاین درخواست گواهی داده شود. برای درخواست گواهی سو پیشینه داشتن کارت ملی وشناسنامه و عکس  الزامی است و بعد از درخواست ظرف چند روز گواهی اماده و تحویل متقاضی می شود.
انجام انگشت نگاری یا بایومتریک نیز مخصوص متقاضیان ویزاهای اقامت موقت است که پس از ثبت ویزا و درخواست اداره مهاجرت استرالیا انجام میگیرد.خدمات انگشت نگاری استرالیا در ایران(VFS)  و در مرکز بایومتریک تهران انجام میشود و نیاز به سفر به کشور دیگری نیست .بایومتریک استرالیا شامل اسکن تصویر چهره متقاضیان با استفاده از دوربین دیجیتال و اسکن اثر انگشتان است که پس از ثبت ویزا و درخواست اداره مهاجرت استرالیا باید انجام شود ..همراه داشتن پاسپورت با اعتبار حداقل6 ماهه و نسخه پرینت شده ایمیل درخواست اداره مهاجرت الزامیست. .همچنین بعد از ورود به خاک استرالیا ممکن است مجدد بایومتریک انجام شود تا هویت افراد مورد تایید قرار بگیرد
لیست مراکزپزشکی مورد تایید در ایران جهت انجام معاینات پزشکی در کپشن براتون نوشتیم :
تهران:

کلینیک آتیه
بیمارستان ایران مهر     
اصفهان :
کلینیک دکتر دانشور ​
مشهد :
کلینیک دکتر ناظم
شیراز:
کلینیک دژبد
با مراجعه به لینک زیر می توانید لیست آپدیت مراکز پزشکی مورد تایید را بررسی نمایید:
https://immi.homeaffairs.gov.au/help-support/contact-us/offices-and-locations/list

 

جهت بررسی شرایط و اطلاع از آخرین اخبار مهاجرت به استرالیا، با سرکار خانم سودابه حریری/موسسه مهاجرتی آراد ایمیگریشن همراه باشید.

مطالب مرتبط

موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
موسسه مهاجرتی آراد در اینستاگرام
موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
Top