امور ویزا و مهاجرت توسط وکیل رسمی عضو مارا سودابه حریری - شماره عضویت مارا: 1687507

چرا در پروسه مهاجرت استرالیا بهتر است در آزمون PTE شرکت کنیم ؟

آزمون PTE ACADEMIC  یک ازمون تعیین کننده مهارت زبان انگلیسی برای فردی است که زبان اولش انگلیسی نباشد. این آزمون مهارت فرد را، مشابه سایر آزمونهای زبان، در چهار مهارت اصلی نوشتار، گفتار، خواندن و شنیدن (Speaking, Writing, Reading, Listening) ارزیابی میکند. فرد آزمون دهنده در هر یک از این مهارتها نمره ای بین 10 تا 90 دریافت خواهد کرد و میانگین این نمرات یک نمره معدل یا overall  را هم به همراه خواهد داشت. این آزمون Computer base است، به این معنا که فرد این آزمون را با کامپیوتر انجام میدهد، بعلاوه نکته حائز اهمیت در اینجا این است که این آزمون کاملا توسط یک ماشین یا برنامه کامپیوتری تصحیح می شود و همین امر باعث شده است که Pearson، برگزار کننده این آزمون، بتواند نتایج آزمون را در بازه بین 1 تا 5 روز کاری منتشر کند.

 اگرچه آزمون ACADEMIC PTE دو ماژول دیگر نیز به نام های PTE General  و PTE for Young Learners  دارد، اما آزمونی که بطور غالب دارای مقبولیت و مناسب برای گرفتن پذیرش دانشگاه (بیشتر دانشگاهای استرالیا، نیوزیلند و انگلیس، و اخیرا در سرتاسر دنیا، کانادا، امریکا و حتی اروپا ) و البته بحث مهاجرت در استرالیا استفاده میشود، آزمون PTE ACADEMIC است  و چون این آزمون آکادمیک می باشد، از این جنبه قابل مقایسه با آزمون تافل و آیلتس آکادمیک خواهد بود.

در هر آزمون PTE  که بطور تقریبی 3 ساعت به طول می انجامد (بعلاوه 10 دقیقه فرصت استراحت در آزمون بین بخش های Reading & Listening )، آزمون دهنده با  تعدادی بین 70 تا 91 آیتم روبرو خواهد شد، که البته این آیتم ها در 20 نوع تسک متمایز ارائه خواهند شد.

تفاوت آزمون آیلتس و PTE در چیست ؟

فرمت آزمون:

هر دو آزمون شامل چهار بخش نوشتار، گفتار، خواندن و شنیدن

 (Speaking, Writing, Reading, Listening) است و زمان تقریبی هر دو آزمون برابر3 ساعت است. با این وجود، آزمون PTE در یک نوبت انجام میشود ولی در آزمون آیلتس بخش written   متشکل از Reading, listening, writing  در یک روز ولی آزمون اسپیکینگ اغلب در روز و یا ساعت دیگری بصورت یک مصاحبه فردی برگزار میشود.

سیستم ارزیابی

آزمون ACADEMIC PTE توسط کامپیوتر و هوش مصنوعی، طبق یک الگوریتم از پیش تعیین شده تصحیح می شود ولی تصحیح آزمون آیلتس توسط مصحح انسانی به عنوان Examiner آیلتس انجام می شود.

نمره دهی:

در آزمون   PTE ACADEMICمهارتهای مختلف بصورت تلفیقی نمره دهی میشوند، به عنوان مثال عملکرد شما در بخش speaking در قسمت Read aloud  نمره قابل توجهی از مهارت Reading را هم به خود تخصیص می دهد. در حالیکه در آزمون آیلتس مهارتها بطور مستقل نمره دهی میشوند.

طریقه برگزاری آزمون

آزمونACADEMIC  PTE فقط بصورت کامپیوتری برگزار می شود در حالیکه ازمون IELTS هم بصورت برگه ای و هم کامپیوتری برگزار می شود. البته در حال حاضر آزمون کامپیوتری ایلتس در ایران موجود نمی باشد. قابل توجه است که در ازمون کامپیوتری آیلتس، فقط خود آزمون به صورت کامپیوتری برگزار می شود، ولی تصحیح بخش های نوشتار و گفتار توسط مصحح انسانی یا Examiner انجام می شود.

مدت زمان بین آزمون و اعلام نتایج

نتایج آزمون PTE معمولا بین 1 الی 5 روز کاری در دسترس هستند ولی در آزمون آیلتس برگه ای  این بازه حدود 2 هفته و در آیلتس کامپیوتری برابر1 هفته است.

تطبیق نمرات PTE با ایلتس

معادل سازی نمرات PTE با آیلتس طبق جدول زیر است.

  

 کدام آزمون ساده تر است

قطعا در هر دو آزمون فرد باید به اندازه نمره ای که مد نظر دارد تلاش کند و به کسب مهارت و دانش بپردازد. اما میتوان گفت کسب نمرات 8 و بالاتر از آن در دو مهارت گفتار و نوشتار آیلتس بسیار مشکل است و نمره 9 در رایتینگ بسیار نادر است. اما کسب این نمرات در آزمون PTE در مهارتهای گفتار و شنیدار به خاطر سبک خاص آزمون، وجود Template ( تمپلیت/تمپلت) از پیش تهیه شده و معیارهای نمره دهی آن بسیار قابل حصول تر است.

 

جهت بررسی شرایط و اطلاع از آخرین اخبار مهاجرت به استرالیا، با سرکار خانم سودابه حریری/موسسه مهاجرتی آراد ایمیگریشن همراه باشید.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
موسسه مهاجرتی آراد در اینستاگرام
موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
Top