امور ویزا و مهاجرت توسط وکیل رسمی عضو مارا سودابه حریری - شماره عضویت مارا: 1687507

قانون خاک و شهروندی استرالیا

تا قبل از سال ۱۹۸۶ تمام نوزادانی که در استرالیا متولد می شدند بصورت خودکار شهروند رسمی این کشور به شمار می رفتند و تنها از اصل خاک پیروی می کردند اما بعداز آن برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی اصل خون هم به اصل خاک اضافه شد.
شاید برای شما سوال باشه اصل خاک و خون چیست؟
اصل خاک یعنی کودکی که در محدوده زمین ، آسمان یا دریای یک کشور متولد شود شهروند آن کشور محسوب می شود.
در اصل خون تابعیت براساس ملیت یکی از والدین تعیین می شود. به این معنی که برای دریافت اقامت دائم فرزند، یکی از والدین باید شهروند یا دارای اقامت دائم استرالیا باشد.
در غیراین صورت نوع اقامت فرزند به وضعیت والدین و نوع ویزاشون بستگی دارد و به کودک همان ویزای والدین اعطا می شود اما زمانی که پدر و مادر ویزای متفاوتی دارند مثلا مادر ویزای موقت و پدر ویزای دائم داشته باشد فرزند بهترین وضعیت ویزا را خواهد گرفت.
البته کودکانی که در استرالیا بدنیا می آیند و تا ۱۰ سال اول زندگی،در این کشور اقامت داشته باشند می تواند به شهروندی استرالیا را بگیرند ممکن است کودک بطور دائم در استرالیا نبوده باشد ولی خانه آنها باید در استرالیا باشد و مشخص شود آیا کودک استرالیا را خانه خود می داند یا خیر و میزان پیوند کودک با استرالیا ، حضور در مدرسه و مشارکت در اجتماع و طول و ماهیت هر دوره غیبت در استرالیا مشخص شود.
همچنین اگر شخصی با داشتن ویزای موقت از یک شهروند استرالیایی صاحب فرزند شود تنها کودک تابعیت خواهد گرفت و والدین خارجی اقامت دائم یا شهروندی نخواهد گرفت و باید جداگانه برای ویزای پارتنری درخواست دهند.

 

جهت بررسی شرایط و اطلاع از آخرین اخبار مهاجرت به استرالیا، با سرکار خانم سودابه حریری/موسسه مهاجرتی آراد ایمیگریشن همراه باشید.

مطالب مرتبط

موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
موسسه مهاجرتی آراد در اینستاگرام
موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
Top