امور ویزا و مهاجرت توسط وکیل رسمی عضو مارا سودابه حریری - شماره عضویت مارا: 1687507

مهاجرت حیوانات خانگی به استرالیا

یکی از نگرانی‌های افرادی که قصد مهاجرت دارند، سرنوشت حیوانات خانگی‌شان است. اگر شما هم تصمیم دارید حیوان خانگی تان را با خود ببرید، باید بدانید که استرالیا دارای قوانین بسیار سختگیرانه‌ای در این زمینه است و فرآیند قرنطینه و انتقال حیوان خانگی شما ممکن است حدود 9 ماه طول بکشد و مجموعا مبلغی حدود 10 الی 15 هزار دلار هزینه بردار باشد. ابتدا اطمینان حاصل کنید که حیوان خانگی شما از نوعی است که اجازه ورود به استرالیا را دارد، زیرا ورود برخی از حیوانات ممکن است ممنوع باشند.
از آنجا که ایران به عنوان یک کشور غیرمجاز و پرخطر شناخته می‌شود، امکان انتقال مستقیم حیوانات خانگی از ایران وجود ندارد. بنابراین، حیوان خانگی شما باید ابتدا حداقل به مدت 6 ماه در یکی از کشورهای مجاز و کم‌خطر که مورد تأیید استرالیا است، قرنطینه شود .
مرحله بعدی دریافت مجوز واردات از اداره جنگل‌ها، شیلات و کشاورزی استرالیا است و سپس از آن، واکسیناسیون و چیپ‌گذاری حیوان خانگی شما ضروری خواهد بود؛ به طوری که حیوان باید واکسن هاری دریافت کند . همچنین چیپ کاشته شده باید استانداردهای استرالیا را داشته باشد.
پس از انجام تمامی مراحل، در آخرین مرحله حیوان خانگی شما باید قبل از ورود به استرالیا مجدد به مدت 10 روز در یکی از مراکز مورد تایید دولت قرنطینه شود تا آزمایشها و چکاپ نهایی انجام بگیرد و تاییدیه ورود به استرالیا را دریافت کند.
در روز سفر، به یاد داشته باشید که استرالیا اجازه نمی‌دهد حیوانات خانگی به همراه مسافرین سفر کنند و انتقال آنها فقط از طریق کارگو غیرتجاری امکان‌پذیر است. بنابراین حیوان خانگی شما باید در جعبه‌های مناسب و استاندارد قرار گیرد و به صورت جداگانه سفر کند .هزینه انتقال بسته به نوع ایرلاین، وزن حیوان، وزن جعبه و فصل ارسال متفاوت خواهد بود .
 در نهایت، پس از ورود حیوان خانگی شما به استرالیا و انجام بازرسی‌های لازم، دوباره به مدت 10 روز به مرکز  قرنطینه در ملبورن منتقل می‌شود و پس از آن می‌توانید حیوان خانگی خود را تحویل بگیرید
به خاطر داشته باشید که قوانین ممکن است تغییر کنند، بنابراین همواره اطلاعات را از منابع رسمی بررسی کنید.

 

جهت بررسی شرایط و اطلاع از آخرین اخبار مهاجرت به استرالیا، با سرکار خانم سودابه حریری/موسسه مهاجرتی آراد ایمیگریشن همراه باشید.

 

مطالب مرتبط

موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
موسسه مهاجرتی آراد در اینستاگرام
موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
Top