امور ویزا و مهاجرت توسط وکیل رسمی عضو مارا سودابه حریری - شماره عضویت مارا: 1687507

پیدا کردن محل سکونت (آپارتمان، خانه ) در استرالیا

یکی از چالش هایی که بعد ازدریافت ویزا و اقامت استرالیا در بدو ورود به استرالیا باید با آن دست و پنجه نرم کرد اجاره محل مناسبی برای سکونت در شهر مقصد است خصوصا مهاجرانی که از طریق ویزاهای بیزینس و کارآفرینی و سرمایه گذاری و اسکیل ورکر و هر نوع ویزای وارد خاک استرالیا می شوند. مهاجران تا قبل از ورود به خاک استرالیا اطلاعاتی در مورد مسکن ندارند و اهمیت به دست آوردن اطلاعات اولیه برای افراد بسیار حیاتی است.البته وکیل مهاجرت می تواند نقش مهمی در ارائه این اطلاعات داشته باشد،و همینطورکلاینت ها می تواند با سرچ در سایت گوگل اطلاعات مفید و جامعی را بدست آورند.

 اما ما سعی داریم در قالب مقاله فوق اطلاعات مفید و خلاصه ای را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

نخست پیشنهاد می شود برای نخستین روزهای اقامت در استرالیا با کمک سایت booking.com برای مدت چهارده روز یک هتل مناسب را بسته به بودجه ای که برای این اقامت کوتاه مدت در نظر گرفته اید رزرو نمایید .در این امر گزینه های مختلفی پیش روی شماست از هتل های دو ستاره که میتوانید با شبی حدودا پنجاه دلار استرالیا رزرو کنید تا هتل های پنج ستاره که بودجه ای معادل سیصد دلار استرالیا برای رزرو هرشب باید در نظر بگیرید مثلا هتل The George street hotel که یک هتل متوسط سه ستاره در مرکز شهر سیدنی است و هزینه اقامت دو شب در این هتل حدود یکصد دلار می باشد. در مورد هتل های گران قیمت هم هتلی مانند Four Season را با شبی حدود سیصد دلار می توانید رزرو کنید.

پس از ورود به خاک استرالیا و اینکه محل مناسبی را با توجه به بودجه تان جهت اقامت دو هفته ای پیدا کرده اید اکنون میتوانید با کمک گرفتن از سایت های که در پایان مقاله به آنها اشاره میشود محل سکونت بلند مدت تری برای خانواده خود پیدا کنید. اکنون با توجه به متفاوت بودن فرهنگ زندگی در ایران و استرالیا و با توجه به مهاجرپذیر بودن استرالیا در مورد برخی از گزینه های اجاره مسکن صحبت میکنیم. درابتدا باید در خصوص اجاره خانه Furnished ( مبله) و یا unfurnished ( غیر مبله) تصمیم گیری کنید دو انتخاب که می توانید داشته باشید :

راهکار اول :آیا انتقال وسایل منزل به استرالیا منطقی است و یا اینکه میتواند ابتدا منزلی furnished اجاره کنید و پس از اینکه آپارتمان مناسب را برای خرید پیدا کردید وسایل مورد نیاز را خریداری کنید.

راهکار دوم: انتقال وسایل منزل از طریق اجاره کانتیر و انجام تشریفات گمرکی برای انتقال وسایل به استرالیاست البته که این پروسه زمانبر میباشد. حالا باید در خصوص منطقه مناسب جهت اجاره آپارتمان تصمیم گیری کنید دو انتخاب پیش روی شماست اجاره آپارتمان در شهر سیدنی که برای این منظور باید بودجه ای حدودا 2000دلاری برای اجاره یک آپارتمان دو خوابه برای یک ماه در نظر بگیرید و یا اجاره آپارتمان در حومه شهرکه با بودجه ای حدودا ماهانه 1500دلاری میتوانید یک آپارتمان دو خوابه اجاره کنید. برای جستجو در املاک حومه گزینه suburb را انتخاب کنید. کشور استرالیا از سیستم بسیار مناسب حمل و نقل عمومی برخوداراست،مواردی مانند دسترسی به ایستگاه های مترو، اتوبوس و... فلاصله زمانی منطقه تا مرکز شهر، دسترسی به مراکز خرید و آموزشی و... که حتما مورد توجه قرار دهید.

 مالکان در خصوص اجاره املاک به افراد تازه وارد کمی سختگیرانه تر عمل می کنند، برای حل این مشکل میتوانید با پیشنهاد پرداخت هزینه چند ماه اجاره بصورت پیش پرداخت اعتماد آنها را جلب نمایید.

نکته ای که باید دقت کنید،اینکه حتما بصورت کاملا دقیق محل اجاره شده را تحویل و اگر مشکلی در ملک  مشاهده می کنید حتما پیش از تحویل نهایی به مالک و Agent گزارش دهید.

 در خصوص نحوه استفاده از سایت booking سعی میکنیم اطلاعاتی تهیه و دراختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

جهت بررسی شرایط و اطلاع از آخرین اخبار مهاجرت به استرالیا، با سرکار خانم سودابه حریری/موسسه مهاجرتی آراد ایمیگریشن همراه باشید.

مطالب مرتبط

موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
موسسه مهاجرتی آراد در اینستاگرام
موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
Top