امور ویزا و مهاجرت توسط وکیل رسمی عضو مارا سودابه حریری - شماره عضویت مارا: 1687507

آشنایی با آزمون PTE

آزمون PTE ( Pearson Tests Of English ) آزمون زبان شناخته شده ای است که در اکثر کشورهای دنیا از جمله استرالیا اعتبار دارد. این آزمون نیز مانند دیگر آزمونهای زبان انگلیسی شامل 4 مهارت مکالمه ، نوشتار، شنیدار و خواندن است و کامپیوتری برگزار می شود.مدت زمان شروع و معرفی فرد 30 ثانیه، مکالمه و نوشتار 93-77 دقیقه، خواندن 41-32 دقیقه، و شنیدار 57-45 دقیقه است. این آزمون جایگزین مناسبی برای آزمون آیلتس و تافل می باشد. گستره پذیرش این آزمون نسبت به آیلتس سبب شده که افراد بسیاری آن را برای پروسه مهاجرت انتخاب کنند و نتیجه دلخواه را بسیار راحت تر کسب نمایند. 

از دیگر تفاوت های این آزمون با آزمون آیلتس در نحوه تصحیح آن است. نحوه تصحیح PTE برعکس آیلتس به صورت کامپیوتری می باشد و امکان هیچ گونه خطای انسانی در بررسی آن وجود نخواهد داشت. هم چنین مدت زمان تصحیح و گزارش نتیجه آن 5 روز کاری است در حالیکه در آزمون های دیگر بین 1 تا 3 هفته اعلام می شود.

تنها نقص آزمون PTE  این است که نمیتوان داخل کشور در آن شرکت کرد و در حال حاضر در کشورهای همسایه ی دیگر مانند امارات متحده عربی، ترکیه، آذربایجان و عراق برگزار می شود.

تاریخ انقضای این آزمون 2 ساله است و پس از دو سال امتیاز PTE شما از سایت برداشته و رسما منقضی می گردد.

 

جهت بررسی شرایط و اطلاع از آخرین اخبار مهاجرت به استرالیا، با سرکار خانم سودابه حریری وکیل مارا/موسسه مهاجرتی آراد ایمیگریشن همراه باشید.

مطالب مرتبط

موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
موسسه مهاجرتی آراد در اینستاگرام
موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
Top