امور ویزا و مهاجرت توسط وکیل رسمی عضو مارا سودابه حریری - شماره عضویت مارا: 1687507

سیتیزن شیپ یا شهروندی استرالیا و تفاوت با اقامت دائم

اقامت افراد در استرالیا  به سه دسته تقسیم میشوند :

اقامت دائم ، اقامت موقت، شهروند استرالیا یا سیتیزن شیپ.

اقامت دائم : افرادی که اقامت دائم دارند باید در هر پنج سال حداقل دو سال در استرالیا اقامت داشته باشد. افرادی که اقامت دائم دارند می توانند در استرالیا به صورت آزاد در هر زمینه ای کار یا تحصیل داشته باشند و حتی اگر بعد از دو سال نتوانستند کار پیدا کنند از دولت حقوق بیکاری دریافت میکنند، اگر فرزندی در استرالیا بدنیا آمد به محض تولد سیتیزن استرالیا می شود. از دیگر مزایای این ویزا استفاده از بیمه درمانی رایگان، امکان خرید ملک و اخذ وام چهاردرصد وپرداخت وام تا سی سال، امکان استفاده ازکمک هزینه های دولتی امکان برخورد از تخفیف شهریه پنجاه درصدی تحصیلی در استرالیا و نکته حائز اهمیت این  است که افرادی که با ویزای مهارت یا اسکیل ورکر وارد استرالیا می شوند از این مزایا برخوردار خواهند بود.

اقامت موقت: به افرادی که دارای ویزای دائم نیستند مثل دانشجو یا توریستها  اعطاء میشود. اجازه اقامت افراد با این ویزا در استرالیا محدود و مشروط میباشد این افراد حق کار و تحصیل در استرالیا را ندارند و اکثر این ویزاها (ویزا توریستی ، ویزای دانشجویی )محدودیت دارند.

شهروندی استرالیا: افرادی که اقامت دائم دارند و چهارسال در استرالیا سکونت داشتند می تواند برای سیتیزن شیپ اقدام کنند و از مزایایی شهروندی دریافت پاسپورت استرالیا برخوردار شوند .آنها با داشتن پاسپورت به بسیاری از کشورها بدون ویزا میتوانند سفر کنند. بدون شهریه در دانشگاه تحصیل و بعد از اتمام تحصیل وشروع به کار شهریه خود را پرداخت کنند، بدون نگرانی جهت از دست دادن شهروندی خارج از استرالیا به صورت نامحدود زندگی کنند.

 


جهت بررسی شرایط و اطلاع از آخرین اخبار مهاجرت به استرالیا، با سرکار خانم سودابه حریری/موسسه مهاجرتی آراد ایمیگریشن همراه باشید.

 

مطالب مرتبط

موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
موسسه مهاجرتی آراد در اینستاگرام
موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
Top