امور ویزا و مهاجرت توسط وکیل رسمی عضو مارا سودابه حریری - شماره عضویت مارا: 1687507

الگوبرداری وزیر جمعیت استرالیا از کشور کانادا برای جذب مهاجران ماهر و کنترل جمعیت

سیاست جدید کشور استرالیا انتقال مهاجران بیشتری به مناطق روستایی و حاشیه ای می باشد که از سیاست مهاجرتی کانادا الهام گرفته است و سعی بر آن دارد با دادن اختیارات بیشتر به استان ها برای جذب مهاجران جدید و اسکان آنها در شهرهایی غیر از شهرهای بزرگ موفق باشد.وزیر جمعیت استرالیا طی سخنرانی خود اعلام کرد : "با آنکه هیچ الزامی برای مهاجر تازه وارد برای ماندن در استانی که آنها را معرفی کرده وجود ندارد، اما شواهد دال بر آن است که اکثریت عمده مهاجران در آن استان می مانند.

قبل از آنکه کانادا سیاست جدید مهاجرتی اش را در اوایل دهه ۱۹۹۰ معرفی کند، تنها ۱۰ درصد از مهاجران اقتصادی به این کشور در خارج از شهرهای بزرگ ساکن می شدند. اما این آمار اکنون به ۳۴ درصد افزایش یافته است.

دولت استرالیا سقف پذیرش مهاجران دائم را از ۱۹۰ هزار نفر به ۱۶۰ هزار نفر کاهش داده و برای کار و زندگی کارگران ماهر و دانشجویان بین المللی مناطق روستایی و حاشیه ای استرالیا را معرفی کرده است و یک ویزای جدید (با امکان اقامت دائم در استرالیا) از ماه نوامبر 2019 به مرحله اجرا می گذارد. با این ویزا مهاجران ماهری که مایلند مناطق روستایی و حاشیه ای استرالیا باشند اجازه کار می دهد تا برای مدت سه سال در استرالیا اقامت داشته باشند.  در استرالیا، تنها ۱۴ درصد از ۱/۴ میلیون نفر مهاجری که در سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ به استرالیا مهاجرت کرده اند در خارج از شهرهای بزرگ این کشور ساکن شده اند.دولت فدرال استرالیا قصد دارد تا اکثر شهرهای اطراف ملبورن، سیدنی و بریزبن را ظرف یک دوره ۲۰ ساله به یکدیگر متصل کند.

 

جهت بررسی شرایط و اطلاع از آخرین اخبار مهاجرت به استرالیا، با سرکار خانم سودابه حریری/موسسه مهاجرتی آراد ایمیگریشن همراه باشید.

 

مطالب مرتبط

موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
موسسه مهاجرتی آراد در اینستاگرام
موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
Top