امور ویزا و مهاجرت توسط وکیل رسمی عضو مارا سودابه حریری - شماره عضویت مارا: 1687507

شرایط خرید مسکن در کشور استرالیا

افراد جهت خرید ملک در استرالیا باید اقامت دائم یا موقت استرالیا را داشته باشند. اقامت موقت می تواند از طریق ویزای کاری، سرمایه گذاری، تحصیلی و ... حاصل گردد. بنابراین این مهم را در نظر داشته باشید که با خرید ملک اقامت شما اخذ نخواهد شد بلکه پس از اقامت قادر به اقدام آن هستید.

افرادی که ساکن استرالیا هستند ویا با ویزاهای کاری و تحصیلی و .. اقامت موقت استرالیا را دارند می توانند با گرفتن وام به خرید خانه اقدام نمایند. در ابتدا پیش از گرفتن وام خانه به دنبال کاری بگردید و شغلی داشته باشید.

 نکته قابل توجه آن است که اقساط وام خرید خانه در استرالیا بسیار اندک است و مبلغ وام دریافتی برای خرید یک خانه معمولا 80 تا 95 درصد از کل هزینه ی خانه می باشد و بهره ی بانکی بین 1.5 تا 2.5 درصد است. اگر شما سیتیزن استرالیا باشید 95 درصد از مبلغ خانه به عنوان وام به شما تعلق خواهد گرفت و باید 13 درصد از قیمت خانه را سپرده گذاری کنید.

در نظر داشته باشید بعد از خرید ملک باید مالیات آن را پرداخت نمایید که این مبلغ بسته به ایالتی که در آن هستید متفاوت است.

چنانچه شما از طریق سرمایه گذاری اقامت موقت استرالیا را گرفته اید، خرید ملک می تواند گزینه ای مناسب جهت سرمایه گذاری شما در این کشور باشد.

در این خصوص فرد باید از هیات سرمایه گذاران خارجی استرالیا که به آن FIRB گفته می شود، تاییدیه دریافت کند. این هیئت یک هیئت مشورتی دولتی است که بررسی های لازم را انجام خواهد داد تا اطمینان پیدا کند که سرمایه گذاری شما به نفع اقتصاد استرالیا خواهد بود یا خیر. تاییدیه این سازمان روندی ساده است و زمان پاسخ گویی آن دو هفته به طول می انجامد. در صورتی که شما از طریق سرمایه گذاری اقامت دائم را دریافت کرده باشید، نیازی به تایید این سازمان نخواهید داشت.

 

جهت بررسی شرایط و اطلاع از آخرین اخبار مهاجرت به استرالیا، با سرکار خانم سودابه حریری وکیل مارا/موسسه مهاجرتی آراد ایمیگریشن همراه باشید.

مطالب مرتبط

موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
موسسه مهاجرتی آراد در اینستاگرام
موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
Top