امور ویزا و مهاجرت توسط وکیل رسمی عضو مارا سودابه حریری - شماره عضویت مارا: 1687507

گزارش مرکز مطالعات چاقی دانشگاه دیکن درباره رده بندی فست فودهای استرالیا به غذای سالم

براساس گزارش دانشگاه دیکن، رستوران‌های فست فود در استرالیا تلاش لازم را برای غذاهای سالم و یا مبارزه با چاقی نمی‌کنند.  در یک طبقه‌بندی ۱۱ رستوران فست فود اصلی در استرالیا طبق فاکتور توجه به  سلامت غذایی ،اطلاعات در مورد تغذیه و کاهش میزان قند و چربی مورد بررسی قرار گرفته و به هر رستوران از ۱۰۰ واحد امتیاز داده‌اند.

جالب است که هیچکدام از این رستوران‌ها نتوانسته‌اند نمره قبولی بیاورند. بهترین وضعیت را در این جدول «ساب وی» با کسب ۴۸ امتیاز دارد.

پیتزا دومینو با کسب امتیاز ۳ بدترین رستوران ، مک دونالدز رستوران‌ معروف علیرغم تبلیغات زیادی که در مورد غیر سالم بودن محصولات آن وجود دارد پس از ساب وی با ۴۲ امتیاز در مقام دوم قرار گرفته است.

همچنین رستوران ناندوز با ۳۱ امتیاز، پایین‌تر از «کی آف سی» است.

در نتیجه گیری این گزارش ، رستورانهای فوق قدم های مثبتی در تولید غذاهای سالمترومبارزه با چاقی برداشته اند ولی راه زیادی پیش رو دارند.

مرکز مطالعات چاقی دانشگاه دیکن بر اساس توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی ایجاد این تغییرات را به صنایع فست فود استرالیا توصیه میکند:

  • محدود کردن میزان نمک، چربی‌های آزاد، چربی‌های اشباع و چربی‌های ترانس در غذاها
  • اطمینان حاصل کردن از اینکه غذاهای سالم و مغذی با قیمتهای مناسب در دسترس مشتری قرار میگیرد
  • تبلیغات مسئولانه در مورد غذاهای حاوی نمک، قندهای آزاد و چربی‌های ناسالم مخصوصا برای کودکان
  • دادن اطلاعات مفید و واضح در مورد تغذیه صحیح به مردم

نکته حائزاهمیت : اگرچه رستوران‌های فست فود زنجیره‌ای برای تغذیه مناسب نیستند باید توجه داشت که رستوران‌های فست فود که شخصی اداره می‌شوند وضع بدتری دارند، چرا از لحاظ قانونی و برعکس رستوران‌های زنجیره‌ای اجباری به دادن اطلاعات تغذیه‌ای در مورد غذاهایشان به مردم ندارند.

 

موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
موسسه مهاجرتی آراد در اینستاگرام
موسسه مهاجرتی آراد در تلگرام
Top